4 things to keep in mind

Jeg har samlet et par vigtige ting at have i baghovedet, som er en forudsætning for at der bliver skabt succes i 2015

Keep it simple

Keep it simple har været en dogmeved arbejde med online i lang tid. Det er dog vigtigere end nogensinde. Som verdens bliver stadig mere kompleks, at holde rod fra din virksomhed væk fra kunden er bydende nødvendigt, hvis du ønsker succes.

Husk på, at “keep it simple” er fra kundens synspunkt. Det er ikke et spørgsmål om, hvad der er nemt for din virksomhed at håndtere. Oftest er, det der er simpelt for kunden kræver at du håndterer kompleksiteten på en sådan måde, at din virksomhed forekommer transparent, selvom det sjældent er tilfældet.

Keep track

At holde styr på data også bliver stadig mere komplekse, fordi kunderne får flere og flere berøringspunkter til din virksomhed. Du vil sandsynligvis aldrig få en komplet forståelse af alt kunder gør, som relaterer til din virksomhed, men jo mere du relevant data, du indsamler, jo bedre din evne bliver til at forstå, reagere og interagere med dine kunder. Hvilket uundgåeligt fører til mere salg og større kundeloyalitet.

Keep it relevant

Hvis du vil have dine kunder til at tage din alvorlige, skal du også sørge for, du tager opgaven med at kommunikere med kunderne alvorlige. Du bør altid stræbe efter at kommunikere, hvad der er relevant for kunden. Jeg er ikke nødvendigvis fortaler for altid kommunikere 100% personlig med den enkelte kunde – det kan i mange tilfælde ikke være rentabelt og overkommelige – men sund fornuft får dig langt. Har kunden afmeldt sig, skal du ikke fortsætte med at sende nyhedsbreve. Har kunden har lige købt et bestemt produkt, skal du ikke sende et tilbud på samme produkt til en lavere pris lige bagefter. Men hvis en kunde er berettiget til en rabat, så lad hende vide.

Keep in touch

At holde kontakten med en gammel ven indebærer en dialog og er ikke kun et spørgsmål om at send opdateringer af hvad der sker med dig. Naturligvis kun meget få virksomheder der kan sætte deres lid til at kunder bidrager mest til dialogen, men selv hvis din virksomhed er stærkt fokus på at sende nyhedsbreve og produkttilbud, bør du huske på, at du kan gøre det bedre, hvis du får en eller anden form for feedback fra kunde.

At holde kontakten er også et spørgsmål om at finde den rette frekvens for at kommunikere med kunden. Dette adskiller sig naturligvis meget fra virksomhed til virksomhed og fra kunde til kunde, men normalt ingen kan lide at blive spammet fra samme virksomhed flere gange om dagen, og på samme måde, hvis du kun kontakte dine kunder en gang om året, kan du glip af nogle forretningspotentiale.