Så meget betyder én ekstra dag

Der har været skrevet og talt meget igennem årene omkring vigtigheden af klar kommunikation. Desuden bliver der til stadighed talt om hvordan kunder i stigende grad ønsker og forventer hurtige leveringstid.

Vi lavede en ganske uvidenskabelig og kortvarig A/B test hen over et par dage, for at undersøge om den kommunikerede leveringstid ville have af effekt på konverteringsraten.

Over alt på shoppen kommunikerede vi levering inden for 1-3 hverdage. På kurv-siden tested vi så om det at det ville have en effekt at kommunikere en anden/kortere leveringstid her. Vi skulle selvfølgelig ikke stille noget i sigte, som vi ikke var i stand til at leve op til. Derfor blev det et simpelt spørgsmål om at sammenligne effektet af at kommunikere “levering inden for 1-2 hverdage” eller “levering inden for 1-3 hverdage” – altså en næsten ubetydelig forskel, tænker du nok.

Det interessante var så, at vi efter at have testet de to leveringstider op imod hinanden i et par dage. Så kunne vi måle 6,11% bedre konvertering blandt de kunder der blev eksponeret for den korte leveringstid på 1-2 hverdage mod dem der blev eksponeret for 1-3 hverdages levering.

6,11% bedre konvertering svarer jo til 60.000 kr. ekstra for hver million der bliver omsat for.